از سیر تا پیاز خرید نهال گردو تویسرکان!
نوشته شده توسط : paliz

نهال گردو تویسرکان یکی از ارقام ایرانی در کشورمان است که برای اولین بار در شهر تویسرکان استان همدان کشت شد. نهال گردو تویسرکان با سازگاری بسیار عالی در اکثر نقاط کشورمان یکی از بهترین نهال های گردو به شمار میرود. اگر قصد خرید نهال گردو تویسرکان را دارید. ابتدا باید به طور دقیق از شرایط اقلیمی و آب وهوایی در شهر خود آگاه شده و سپس با مقایسه آنها با شرایط مطلوب رشد نهال گردو تویسرکان, بستر مناسب برای رشد آن را فراهم سازید. در این مطلب قصد داریم تا از سیر تا پیاز قیمت نهال گردو تویسرکان را با یکدیگر بررسی کنیم. پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

مشخصات نهال گردو تویسرکان

نهال گردوی تویسرکان یکی از بهترین و سازگارترین ارقام گردو با سرتاسر نقاط کشورمان است. این رقم که هم در نقاط سردسیری و هم در نقاط گرمسیری در کشورمان کاشته میشود. امروزه به یکی از ارقام مهم در جدول فروش بهترین نهال گردو در ایران دست یافته است. از مهم ترین مشخصات این رقم:

قدرت رشد درختان: درختان گردو تویسرکان قدرت رشد بسیار عالی دارند. این ارقام در برابر خشکی به خوبی مقاومت نموده و قادرند تا ارتفاع 20 متر رشد کنند. از این رو به بلند قدترین درخت گردو در ایران شهرت دارند. این رقم در برابر بیماری ها و آفات نیز مقاومت بسیار عالی داشته از این رو هزینه های نگهداری و رسیدگی به درختان کاهش میابد.

حداکثر محصول دهی درخت: درخت گردو تویسرکان از 5 الی 7 سالگی محصول دهی حداکثری را آغاز میکند. این رقم در سال قادر است تا حداکثر 6 تن باردهی داشته باشد.

عمر اقتصادی: عمر اقتصادی یک درخت، یعنی حداکثر زمانیکه یک درخت پس از رسیدن به سن بلوغ به محصول دهی ادامه میدهد. عمر اقتصادی یک درخت به نحوه ی رسیدگی و نگهداری و همچنین میزان آبیاری اصولی درختان وابسته است. در شرایط استاندارد درخت گردو تویسرکان قادر است بین 40 الی 50 سال به محصول دهی حداکثری ادامه دهد.

ارتفاع از سطح دریا: از مهم ترین فاکتورهایی که باید پیش از خرید نهال گردو تویسرکان به آن توجه شود؛ ارتفاع از سطح دریا است. اگر درختان در ارتفاع مطلوب خود کاشته نشوند. در کمتر از 2 الی 3 سال دچار سرمازدگی؛ گرمازدگی و یا مرگ درخت خواهد شد. به این ترتیب حتما پیش از انتخاب و خرید نهال گردو؛ باید از ارتفاع منطقه ی خود آگاه شوید. برای این کار میتوانید از نرم افزار گوگل ارث بهره ببرید. و یا با جستجوی نام شهر خودتان در اینترنت از ارتفاع شهرتان آگاه شوید. سپس با مراجعه به بخش اطلاعات محصول سایت پالیزگردو؛ کلیه نهال های متناسب برای کاشت در باغ خودتان را بیابید. ارتفاع از سطح دریای مناسب برای کاشت نهال گردو تویسرکان بین 0 تا 3000 متر است. با کاشت نهال در ارتفاع اعلام شده؛ حداکثر باردهی و عمر اقتصادی را از درختان گردو تویسرکان شاهد خواهیم بود.

میوه ی گردو تویسرکان: گردو تویسرکان جزو درشت ترین گردوهای موجود در بازار است. این میوه به شکل بیضی با پوسته ی نازک چوبی است. که وزن آن به همراه پوسته به 16 گرم میرسد. رنگ مغز میوه روشن است و درصد چربی بالایی دارد. قیمت میوه درخت گردو تویسرکان نسبتا گران تر است. بنابراین سودآوری مالی از فروش آنها افزایش خواهد یافت. مصرف کنندگان این رقم را برای تهیه سالاد، غذا، دسر و کیک و شیرینی و... خریداری مینمایند.

خرید نهال گردو تویسرکان از نهالستان پالیزگردو چگونه است؟

در بخش قبل به طور کامل با مشخصات نهال گردو تویسرکان آشنا شدید. اگر قصد خرید نهال گردو تویسرکان را دارید. ابتدا باید بهترین نهالستان نهال گردو را بیابید. باید بدانید تمامی نهالستان های معتبر، نهال گردوی متناسب با کلیه نقاط کشورمان را تولید میکنند. بنابراین شما میتوانید از کلیه نهالستان های معتبر سرتاسر کشور، نهال گردوی تویسرکان را بخرید. پس از یافتن یک نهالستان مرحله ی بعدی بررسی مجوزهای معتبر و رسمی نهالستان است تا با خیال راحت خرید خود را به انجام برسانید.

نهالستان پالیزگردو بزرگترین نهالستان رسمی نهال گردو در شمال غربی کشور!

 نهالستان پالیزگردو؛ با بیش از نیم قرن تجربه بزرگترین نهالستان در شمال غربی کشورمان است. این مرکز با دریافت کلیه مجوزهای معتبر و رسمی اقدام به تولید و پرورش و فروش انواع نهال گردو؛ از جمله فروش نهال گردو تویسرکان نموده است. شما میتوانید با مشاوره ی رایگان با کارشناسان نهالستان معتبر پالیزگردو و ارائه اطلاعات منطقه و باغ خود؛ بهترین نهال گردو را برای باغ خود انتخاب کنید. توصیه میکنیم نهال گردوی تویسرکان را یک فصل قبل از کاشت، پیش خرید نمایید. به این ترتیب ریسک های ناشی از افزایش قیمت نهال گردو و یا کمیابی آن به حداقل خواهد رسید. سپس سفارش خود را ثبت نمایید. نهالستان پالیزگردو به همراه کلیه نهال های گردو، گواهی معتبر و ضمانتامه کتبی قابل پیگیری ارائه میدهد. همچنین هنگام ارسال نهال گردو؛ آنها را به صورت استاندارد بسته بندی نموده و سپس با استفاده از وسائل نقلیه باری متناسب برای باغداران محترم ارسال میکند. به این ترتیب ریسک های ناشی از شکستگی و یا بریدگی و حتی ابتلا به بیماری و آفت زدگی درختان؛ هنگام ارسال آنها به حداقل میرسد. با این حال؛ در صورت خرابی نهال گردو میتوانید آن را مرجوع نمایید.

دیگر خدمات ما در نهالستان بزرگ نهال گردوی پالیزگردو : خرید انواع نهال درخت گردو

اگر قصد دارید باغ گردوی خود را به وسیله باغداران حرفه ای ما احداث نمایید. لازم است درخواست خود را یک فصل پیش از کاشت نهال گردو ثبت نموده و نتایج آزمایش خاک باغ خود را برای ما ارسال فرمایید. متخصصین ما درخواست شما را بررسی نموده و در زمان مشخص در باغ شما حضور میابند. و سپس کلیه مراحل مرتبط با احداث باغ گردو را از 0 تا 100 به انجام میرسانند.

و اما اگر خود قصد راه اندازی باغ گردو را دارید. میتوانید از مشاوره رایگان ما در کلیه حوزه های نگهداری باغ گردو از جمله نحوه کاشت، آبیاری، کوددهی، آماده سازی خاک و... بهره ببرید. جهت پیش خرید و یا خرید نهال گردو تویسرکان؛ و کسب اطلاع از قیمت نهال گردو تویسرکان با ما تماس بگیرید.

تیم تخصصی گیاه شناسی و بیماری شناسی ما در پالیزگردو همه روزه آماده ارائه مشاوره در حوزه بیماری شناسی و آفت زدایی نهال گردو به صورت تلفنی؛ آنلاین و یا حضوری، به شما باغداران محترم میباشند.

اقدامات لازم پیش از کاشت نهال گردو تویسرکان

نهالستان گردو مهم ترین مرحله پیش از خرید نهال گردو و کاشت آن در باغ، آماده سازی خاک است. توصیه میکنیم خاک را یک فصل پیش از خرید نهال گردو به روش زیر آماده نمایید. اگر این مرحله به خوبی انجام شود. نهال ها به سرعت رشد نموده و به بلوغ میرسند. همچنین در افزایش سلامتی درختان و کاهش ابتلا به بیماری نیز موثر است. ازجمله مهم ترین اقداماتی که در هنگام آماده سازی خاک باید انجام دهید:

  • آزمایش خاک و آگاهی از جنس خاک؛ ph، شوری خاک و عناصر مورد نیاز درختان گردو.
  • شخم زدن و ترکیب نمودن لایه های خاک برای داشتن خاکی یکدست.
  • با توجه به نتایج آزمایش خاک، کمبود عناصر معدنی را با استفاده از کودهای شیمیایی جبران کنید.
  • زهکشی مناسب و آماده سازی چاله های کاشت نهال گردو.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در حوزه نحوه ی پرورش درختان گردو به سایت تخصصی ما به آدرس www.palizgerdo.com مراجعه نمایید.

شماره تماس مهندس سعید قاسمی (مدیریت پالیزگردو): 09141832393 





:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 مهر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: